söndag 17 oktober 2010

Christer Lindén sjunger

Fick en spikmatta idag.
Ligger på golvet och lyssnar på Christer Lindéns skivaThomas Evangeliet. Christer släppte en bok med samma namn om sin lillebrors tragiska död. Vi har haft många och långa samtal. Nyktra och fulla som sjömän, om våra syskon som vi misst i trafiken. Thomas dog på Valborg 2007, Linda dog sommaren 1999. Men det här är Christers smärta.Thomas-Evangeliet
Det är moll från Molkom. Kan vara det bästa som kommit från Christer. För att det här är äkta. Det har hänt på riktigt. Boken skall jag läsa vid ett senare tillfälle. Idag lyssnar jag på skivan ifrån min spikmatta. En annan form av smärta. Utan att jämföra.
Vissa av låtarna har jag hört tidigare men några när helt nya för mig. Utan dig finns med på skivan Pilgrimsstig som jag och Christer gav ut på Järngräs.

Thomas Evangellet (CD)
1. Vaggvisa
2. Två
3. Mor
4. En spelmans sång
5. Arbetsvisa
6. Änglar sjunger i dig
7. Frykens vatten
8. Barn
9. Gulblå dag
10. Dalgång #2
11. Utan dig (till min lillebror)
12. Sönderfall

Tack för boken och skivan Christer! Christer Linden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar